Egy év után..

Egy tavalyi ügyfelem - barátom tapasztalatai:
italy-style cserepkalyha
Italy-style cserépkályha sütővel


Kedves István!
Ez a második (de az első teljes) fűtési szezonunk a Vitál Kályhával.
Mivel jó előre felkészültem még elégedettebb vagyok, mint eddig.
A fát már tavasszal megvettem és így biztos lehettem benne, hogy száraz. Persze ellenőriztem is, mert az Aldiban kapható volt fa nedvességmérő, és rögtön lecsaptam rá. A fáim nedvességtartalma 20% alatti és ez két szempontból jó. Egyrészt rögtön begyullad, egy maroknyi száraz gally segítségével és egy kis viasszal átitatott gyújtóssal, mársészt az üveg nem kormolódik, illetve a tisztítása sokkal könnyebb.
A begyújtáshoz direkt összegyűjtöttem a rokonságnál és itthon lemetszett gallyakat, ami azt is jelenti, hogy már a szezon előtt gondoltam a melegséget árasztó bútorunkra, hisz ez továbbra is a lakás egyik gyöngyszeme.
A felülről megrakás tényleg jó módszer, mert kevésbé kormol és rögtön szép lángot lát az ember.
Ha nem vagyunk folyamatosan itthon, a gázkazán csak egy-két órát megy, mert beprogramozom, hogy hazaérkezésre meleg legyen egy kicsit, és az kitart a kályha bemelegedéséig. Az ünnepek alatt azonban az csak melegvíz készítésre kapcsolt be, mivel napi 2-3-szor raktam a kályhára, nem hagytam kialudni a parazsat.
És most jöjjön a leglényegesebb dolog, a SÜTŐ. Hívhatnánk kemencének is, mert funkcióban az. Abban sült 150-140 fokon (direkt írtam így, mert fokozatosan hűlt) 4 és fél órán keresztül 12 kacsacomb a családi karácsonyi ebédhez. Ennél porhanyósabbat, finomabbat még nem ettünk.
A mikrohullámú sütőt már ki is dobtam. Ha melegíteni kell valamit, csak berekom egy kis jénaiban a sütőrészbe. Igaz, hogy lassabban melegszik át, de egészségesebb.
A kályhánkkal kisebb költségen, melegebben tartom a lakást. A nagy meleg felület miatt könnyebb egy kereszthuzattal átszellőztetni a légteret és így a penészesedés is minimálisra csökkent (sajnos hőhidak még vannak a házban).
Továbbra is sok elégedett kuncsaftot kívánok Neked, illetve a leendő kuncsaftoknak kívánom, hogy részesüljenek a munkád erdményében mihamarabb!
Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése